Araçların trafik levhalarını tanımlayabilmesini ve böylece daha güvenli bir sürüş deneyimi sunabilmesini sağlayan sistemlerini yeni bir gelir kapısına çevirmek isteyen şirket, yollardaki reklam panolarında bulunan reklamları araç içerisindeki bilgi ekranına yansıtabileceği bir sistemin patentini aldı. Bu patentle beraber sürücüleri ve yolcuları neyin beklediği muamma fakat şimdiden tepkiler çığ gibi büyümüş durumda.
Yol üzerindeki reklam panoları, özellikle uzun yollarda oldukça işe yarayabiliyor. Yemek yeme, uyku, yakıt doldurma gibi ihtiyaçların giderilmesi genelde bu reklamlara göre planlanıyor. Fakat çok fazla reklamın, sürücülerin dikkatini dağıtabileceği de bir gerçek. Dünya devi Ford ise geçtiğimiz günlerde aldığı patentle beraber, bu konuya yeni bir boyut kazandıracak gibi duruyor. Patenti kullanım şekli ve amacı tam olarak belli olmamakla birlikte sürücüleri en çok endişelendiren şey, rahatsız edici seviyede reklam görecek olma ihtimali. Fakat bu konuda Ford, sadece bilgilendirmeyi arttırmak amacıyla da bu sistemi geliştiriyor olabilir.
Kullanıcıların bir kısmı ise Ford’un, ilerleyen dönemlerde ürettiği araçlarda reklamlı ve reklamsız olarak iki farklı seçenekle karşımıza çıkacağını düşünüyor. Bu teoriye göre Ford, ürettiği otomobillerden “reklamlı” olan seçeneği daha ucuza satarken, “reklamsız” olanıysa biraz daha pahalıya satabilir. Böylece şirketin hem reklam gelirlerinden, hem de “Youtube Premium” benzeri bir “Premium” araç sisteminden iyi miktarda para kazanabileceği düşünülüyor. Sonuçta şirket, bahsi geçen sistemi nasıl kullanırsa kullansın bu patentle beraber reklam sektörünün, günümüzde geldiği boyut daha da iyi anlaşılıyor.