Bakanlığın yetki verdiği kurumlarca yapılacak olan yenileme işleminin ardından cihazlar garanti kapsamına alınarak satılabilecek.
İsrafı ve teknolojik atıkları azaltmayı planlayan uygulamanın yönetmeliği geçtiğimiz yılın ağustos ayında Resmi Gazete’de yayınlanmıştı. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre yönetmelik kapsamında ilk “yenileme merkezi” yetkilendirmeleri yapıldı. 3 firmanın başvurusunun değerlendirilip, şartları sağladığının belirlenmesinin ardından yenileme merkezi yetkileri, firmalara verildi.
Yenileme merkezi olmak isteyen firmaların nasıl başvuracağı konusunda bakanlıktan yapılan açıklamaysa şu şekilde:
“Yenileme merkezi” olarak faaliyette bulunmak isteyen firmalar öncelikle Türk Standartları Enstitüsü tarafından ilgili standart kapsamında TSE-HYB belgesi ile belgelendirilmekte ve ardından “Yenileme Yetki Belgesi” almak üzere Bakanlığımıza başvuruda bulunmaktadır. Başvuruları değerlendirilen ve Yönetmelikte belirlenen şartları sağlayan firmalara Bakanlığımızca yenileme işlemlerini yapma yetkisi verilmektedir.
Ayrıca yetkisiz şekilde “yenilenmiş ürün” satışı yapmakta olan firmalar hakkında uyarıda bulunan bakanlık, söz konusu satışların Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmeliğe ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğine aykırı olduğunu, bu durumun tüketici mağduriyetine yol açtığını belirtiyor. Bu yüzden bahsi geçen yönetmelikleri çiğneyen firmaların yakından takibe alındığını, aykırı durumlar gerçekleştiği takdirdeyse 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda belirlenen idari yaptırımlar uygulanacağı söyleniyor.